"BOX", "CHIP" - ułatwiający rozruch na c

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bikej78
    Classic
    • 2009
    • 32

    "BOX", "CHIP" - ułatwiający rozruch na c

    tak odbiegając trochę od tematu.. ,nie sądzicie że era diesli w polsce powoli sie kończy? coraz więcej osób wybiera benzynowe samochody , i nie ma zamiaru ich zagazowywać. zaczynają więcej liczyć koszty , zaczynają wymagać większego komfortu , a w końcu i te benzyny nowsze nie są tak bardzo paliwożerne , a z drugiej strony diesle palą trochę więcej jak się wszyscy spodziewali , zwłaszcza w warunkach miejskich.
  • Udesky
    RS
    • 2007
    • 1692
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    "BOX", "CHIP" - ułatwiający rozruch na c

    Nie wiem, czy dobry dział, ale uznałem, że może komuś się przyda taka informacja, tym bardziej, że dotyczy to częstej przypadłości TDI'ka
    Śledząc sobie allegro spotkałem się z takim oto cudownym chipem - "box"em za 50zł,

    Podobno likwiduję problem odpalania na ciepłym. Jeśli to działa to jest to tania alternatywa dla kogoś kto nie planuje softa, a chce się pozbyć tej upierdliwej przypadłości. Czy ktoś z was może to już testował i jest w stanie coś o tym napisać? Nie jest to szkodliwe dla silnika itp?
    W Polsce nie ma kryzysu.
    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Udesky muszę przyznać, że sprzedawca jest albo bardzo uczciwy, albo bardzo głupi. Każdy kto choć trochę zna się na elektronice zauważy, że jest to zwykły układzik, który na określony czas ( tutaj 5 sek ) po podaniu na niego napięcia ( ze stacyjki ), załącza przekaźnik, którego styki dołączając rezystor do układu czujnika temperatury, oszukują kompa, który bez względu na rzeczywistą temp. silnika myśli, że silnik jest zimny i włącza świece, zmienia dawkę itd. Części w tym układziku to jakieś 5-10 pln.

      Jak dobrze podłączysz to nic nie zepsujesz, ale to tylko taki "wspomagacz", bo na pewno nic nie naprawi, co najwyżej chwilowo "zamaskuje" problem...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Udesky
        RS
        • 2007
        • 1692
        • Octavia I (1U2)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Zamieszczone przez kowal 2002
        Jak dobrze podłączysz to nic nie zepsujesz, ale to tylko taki "wspomagacz", bo na pewno nic nie naprawi, co najwyżej chwilowo "zamaskuje" problem...
        Ja tego nie chce kupić. Po sofcie u mnie problem odszedł do lamusa. Chcę aby ten topic był bardziej poglądowy i zachęcił bądź zniechęcił (a przynajmniej ostrzegł) do zakupy tego czegoś.
        Bo nie ukrywam, że dla niektórych może to być kusząca propozycją mając na uwadze, że taka korekta u tunera to koszt ok 200 - 500zł, a wkurza ich ta dolegliwość.
        W Polsce nie ma kryzysu.
        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

        Komentarz

        • karpecik
          Rider
          • 2004
          • 279

          #5
          Sprzedałem niedawno Opla Omegę 2.5TD z silnikiem BMW. I tam właśnie występował problem, którego dotyczy aukcja. Problem dotyczył WSZYSTKICH Omeg. Jak był silnik ciepły lub letni to trzeba było pokręcić do 2, 3 sekund aby zaskoczył. A na zimnym ino myk! i grał.
          Nie miałem takiego wkładu bo raczej jeździłem do pracy i stosunkowo rzadko zdarzało mi się palić auto co krótki czas.

          Komentarz

          • aldam
            L&K
            • 2006
            • 1036

            #6
            gdzieś czytałem, że problemy z odpalaniem na ciepłym zwiażane są z żle ustawionym kątem wtrysku.
            Audi A4 1.8TFSI

            Komentarz

            • Zoltar
              Rider
              • 2005
              • 722

              #7
              Zamieszczone przez aldam
              gdzieś czytałem, że problemy z odpalaniem na ciepłym zwiażane są z żle ustawionym kątem wtrysku.
              Na odwrót, na zimnym
              www.soft-car.pl
              www.chiptuning-gdansk.pl


              - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
              - Wyłączanie DPF
              - Hamownia Obciążeniowa

              Komentarz

              • strazakp
                Elegance
                • 2008
                • 819
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Kod:
                [b]Udesky[/b]  Po sofcie u mnie problem odszedł do lamusa.
                Rozumiem że miałeś do czynienia z taką dolegliwością ciężkiego odpalania na ciepłym silniku, tak??? Wizyta u tunera i zmiana dawki rozruchowej wyeliminowała ten problem na amen???
                Też mam taki problem od pewnego czasu i myślę by w końcu też coś z tym zrobić.
                strazakp

                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                Komentarz

                • Udesky
                  RS
                  • 2007
                  • 1692
                  • Octavia I (1U2)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez strazakp
                  Rozumiem że miałeś do czynienia z taką dolegliwością ciężkiego odpalania na ciepłym silniku, tak??? Wizyta u tunera i zmiana dawki rozruchowej wyeliminowała ten problem na amen???
                  Dokładnie. Na ciepłym ciężko palił. Po wirusie palił na zimnym i na ciepłym tak samo dobrze.
                  Z tym, że sama korekta u tunera to koszt 200 - 500zł, aby usunąć ten problem, wirus to ok 1200zł (bardziej opłacalne od samej korekty moim zdaniem), no i to za 50zł.
                  W Polsce nie ma kryzysu.
                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                  Komentarz

                  Pracuję...